Tutkimus



Ymmärrä, millainen tuotteesi tai palvelusi tulee olla, jotta se tuottaa parhaan käyttökokemuksen.
  • Mitkä ovat tuotteesi menestyksen avaimet käyttäjän näkökulmasta?
  • Millaisia suunnittelun tavoitteita ja reunaehtoja käyttäjät tuotteellesi asettavat?
  • Millaista palautetta yrityksesi ja kilpailevien yritysten tuotteet saavat käyttäjiltä?
  • Miten kohdeyleisö suhtautuu tuoteideaasi, ja miten käyttäjät sitä parantaisivat?
  • Millaisia vaatimuksia käyttäjien kulttuurierot ja kansainvälinen toimintaympäristö aiheuttavat?

Tutkimustemme tuloksena saat esimerkiksi:

  • Vastauksia tuotekehityksessä esiin nousseisiin kysymyksiisi , kuten kuinka jokin asia tulisi toteuttaa, ja mitä sen käyttäjät siltä odottavat
  • Käyttäjävaatimukset ja käyttötapaukset (use cases), jotka kertovat mikä tuotteessasi on tärkeää loppukäyttäjän näkökulmasta, ja kuinka tuotteesi tulisi toimia
  • Analysoitua käyttäjäpalautetta omista ja kilpailijoidesi tuotteista
  • Käyttäjäpersoonat , jotka ohjaavat tuotteen suunnittelijoiden työtä.

Käyttämiämme menetelmiä:

  • Yksilöhaastattelumenetelmät, esim. teema-, strukturoitu ja puhelinhaastattelu
  • Ryhmähaastattelut, esim. fokusryhmät
  • Käyttäjähavainnoinnit oikeissa käyttötilanteissa
  • Itsedokumentointi, esim. päiväkirjat
  • Tuotteiden pitkäaikaiset käyttöseurannat
"));